INDICACIONS EN EL CAS DE TANCAMENT SOBTAT D’UNA CLÍNICA DENTAL. Adreçat a Pacients

Tota aquella persona que ha contractat un tractament en una clínica dental que hagi estat tancada de forma sobtada i que havent pagat la totalitat o una part de l’import del tractament, aquest no s’hagi finalitzat, pot reclamar seguint les següents indicacions:

  1. Guardar tota la documentació de la qual disposi (publicitat, pressupost, contracte, factures, rebuts, història clínica).

 

Si no es compta amb la història clínica, ha de sol·licitar-se a la clínica mitjançant burofax. En el cas de no obtenir resposta a aquesta sol·licitud, es pot exercir els drets davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades per restringir el dret d’accés a dades personals.

 

  1. Si fos possible, realitzar un peritatge per un professional de l’odontologia i presentar una denúncia davant els Jutjats de la seva localitat o davant els Mossos d´Esquadra.

 

  1. En cas que hagi finançat el tractament i tingui un crèdit vinculat, que és aquell que s’entén com a crèdit que serveix exclusivament per finançar un contracte relatiu al subministrament de béns específics o a la prestació de serveis específics:

 

–           Interposar reclamació davant els Serveis, Departaments o Defensors del Client de l’entitat financera amb la qual es tingui el crèdit vinculat. És convenient acompanyar tota la documentació relativa al tractament, així com copia de la denúncia davant els Mossos d´Esquadra o Jutjats.

 

–           En el cas que l’entitat no doni resposta o la mateixa no sigui satisfactòria, presentar una reclamació davant el Banc d’Espanya: Departament de Conducta de Mercat i Reclamacions C/ Alcalá, 48 28014 Madrid o en les seves sucursals.

 

  1. Si s’ha pagat amb targeta de crèdit, dirigir-se a l’entitat bancària per demanar l’anul·lació del càrrec i el corresponent reemborsament en el seu compte. En cas que es denegui l’anul·lació, es pot presentar reclamació davant la pròpia entitat bancària.

 

  1. Presentar una reclamació davant les autoritats de consum en el cas de vulneració dels drets com a consumidor:

 

Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) del seu municipi.

Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de la seva comarca si no hi ha OMIC en el seu municipi.

Agencia Catalana del Consum en defecte d’OMIC i OCIC.

  1. Presentar una reclamació davant les autoritats sanitàries.

 

Data actualització: 18/06/2018

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

4 pensaments a “INDICACIONS EN EL CAS DE TANCAMENT SOBTAT D’UNA CLÍNICA DENTAL. Adreçat a Pacients”

  1. Hola yo estoy pagando a la financiera,pero desde septiembre q dije al banco q no me cobraran mas.En la clínica apenas me an echo nada,solo me an jodio mas la boca,me pusieron un implante mal,q me está afectando a los demás dientes.Ya puse la reclamación en la clínica y en el juzgado,estoy esperando a q me yegue una carta.Q mas puedo acer para recuperar lo q e pagado.

    1. Estimada señora:
      Si usted ya ha puesto reclamación ante la clínica y demanda en el Juzgado, deberá esperar a que se dicte la Sentencia para ver si la misma es favorable a sus intereses.
      Atentamente,
      Asesoría Jurídica COEC

  2. Hola soy un paciente de idental y me han dejado a medias se merompen lps dientes por el material tan malo k ponen estoy fatal tengo depresion y emcima me tengo k gastar el dinero en otro dentista mientras k le estoy pagando a la financiera no se k solucion me pueden dar gracias

    1. En relación al pago a un nuevo profesional el COEC no puede ayudarle directamente. Puede usted acudir a la Cruz Roja que valorará su caso para evaluar si pudiera ser tratado en la Clínica Odontológica Solidària del COEC en caso que su situación socioeconómica refleje tal necesidad.
      En relación al uso de material que usted considera de mala calidad debe reclamar a la empresa directamente y si no le ofrecen una solución oportuna debería presentar la reclamación correspondiente ante el juzgado.
      En relación a evitar el pago por la financiación económica por un tratamiento no realizado realmente puede usted solicitar al COEC por escrito mediante registro a través de http://www.coec.cat/es/espai-pacient/drets-del-pacient una valoración de los tratamientos realmente realizados y de aquellos presupuestados y no realizados para negociar con la financiadora.

Els comentaris estan tancats.