Comunicat del Col•legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya davant del tancament de clíniques de la cadena Funnydent

Barcelona, 29 de gener del 2016. Com ja coneix l’opinió pública, en les darreres 24 hores s’ha produït el tancament de les clíniques de la cadena Funnydent. Segons la informació disponible feta pública pels mitjans de comunicació, aquest tancament s’hauria produït sense avisar prèviament ni als treballadors ni als pacients. A Catalunya, hi ha dues clíniques Funnydent, concretament a Mataró i Sabadell, que no comptaven amb l’informe previ favorable del Col·legi Oficial d’Odontòlegs i Estomatòlegs de Catalunya (COEC) ni tampoc amb l’autorització del Departament de Salut, que és l’autoritat competent per atorgar-la.

En primer lloc, el COEC vol mostrar el seu ple suport a tots els afectats per aquesta situació, tant als col·legiats com als pacients, i subratllar que la defensa dels seus interessos ha d’estar per sobre de tot. En aquest sentit, recorda a tots els col·legiats que tenen a la seva disposició l’assessoria jurídica del COEC per oferir-los l’assessorament i orientació que precisin per a la millor defensa dels seus drets com a treballadors de l’empresa esmentada. Igualment, el COEC posa els seus serveis a disposició de tots els afectats perquè presentin les seves reclamacions i denunciïn les irregularitats i situacions il·lícites que s’hagin pogut produir.

El COEC també recorda a tots els afectats que, en cas de creure que els seus drets han estat vulnerats, poden contactar amb les organitzacions de consumidors i usuaris per informar-se dels seus drets i emprendre les accions legals que considerin pertinents. El COEC i el Departament de Salut estan en permanent contacte per coordinar les accions que es puguin derivar d’aquest incident.

Finalment, el COEC lamenta profundament els perjudicis creats pel tancament de les clíniques de la cadena Funnydent i recorda que en el passat ja s’han produït situacions semblants. Justament, el COEC fa temps que treballa per conscienciar-ne la població, a través de campanyes com “NO PIQUIS”, amb l’objectiu que no es deixi portar per informacions inapropiades que generen falses expectatives i poden induir a l’error a l’hora de prendre decisions que afecten la seva salut bucodental.

Els pacients afectats han de dirigir-se a aquest enllaç

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


(Obligatori)

Current ye@r *